De ceva tmp mă tot holbez, căci altfel nu pot numi acţiunea de a mă uita la televizor în pauzele publicitare, la reclamele noi, care promovează tot felul de produse, într-o manieară din ce în ce mai anormală, dând unor obiceiuri nesănătoase o valdare, permiţând astfel unui copil obraznic să poată spune că “aşa este normal, uite-te la televizor”. Prima este acel “Joburi, joburi”, enervant şi total greşit. Avem locuri de muncă, nu joburi. Dar nu despre asta vreau să vorbesc azi.
Râdem de tata, la 3 noaptea, şi este normal …
Reclama aceasta nouă este iar o idioţenie care ar trebui analizată de cei de la CNA. Să vedem un pic ce promovează.
Avem un copil care, la 3 noaptea, se ridică de la calculator şi merge în camera mare, pentru a-l filma pe tatăl său cum adoarme, aşteptând o emisiune sportivă. Face acest lucru pentru a avea mai târziu dovada necesară pentru a putea face mişto de tatăl său.
Nimic nu este normal în acea reclamă. În primul rând, ce caută un copil în faţa calculatorului la 3 noaptea. Validarea acestui obicei de a sta până târziu, în camera proprie, unde, nu-i aşa, poate face ce vrea, inclusiv “jocul” pe calculator (Apropo, joaca presupune a acţiune de distracţie, în care participantul face ceva distractiv, nu stă locului şi se derulează imagini distractive în jurul lui -spuneţi voi ce este ultima) este uul extrem de perculos. Aş interzice reclama doar pentru acest fapt.
Apoi avem acel tată care nu este în stare să îşi organizeze progamul (aici nu mai spun nimic de relaţia de familie, de mama care lipseşte din imagine, de familia inexistentă- şi toate acestea sunt validate de o reclamă pe postul naţional!).
Şi mai avem tehnologia de a viziona, la orice oră, o anumită emisiune. Nimic din ceea ce ar trbui o familie normală să facă într-o seară oarecare. Şi subliniez, TOATE sunt date şi percepute ca şi comportament normal de familie fericită. Ei bine, dragilor, nu este aşa.
Acel copil putea să îl încurajeze să doarmă liniştit până la emisiune, să se trezească atunci. Putea să îl încurajeze să fie cu familia şi să privească emisiunea când are timp şi este în stare să urmărească acel ceva (la asta face reclamă, nu?).
Nu pot fi de acord deloc cu “Radem de tata, la 3 noaptea, si este normal”. Tu?
Reclame mai inepte si mai prostesti ca in romanica noastra rar gasesti. ba bulgarasi de branza, ba copii new generation, ba tot felul de tampenii. Nu stiu cum de se mai suporta agentiile de publicuitate care fac asa materiale.